Tilaus- ja toimitusehdot

Toimitusehdot

Päivitetty 6.6.2022

Verkkokauppa

Haapalan Akvaariotarvike (y-tunnus 2964578-5) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Yhteystiedot: email: info@akvaariotarvike.fi, puh: 0456347063

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Minimitilaus 20€, ilman postituskuluja.
Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Paytrail

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com 

Muut maksutavat

Maksu noudettaessa
Voit maksaa tilauksesi noudettaessa korttimaksulla, Apple Paylla, Google Paylla tai MobilePaylla. Tuotteet varataan asiakkaalle 7 vuorokaudeksi. Ei käteismaksua.

Maksu noudettaessa maksutapaa ei voi käyttää tilaustuotteita sisältävien tilausten yhteydessä, vaan tilaustuotteet pitää maksaa ennakkoon.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat ja -kulut

Posti

Postipaketti
Toimituskulut alk. 6,95€.
Halvimpaan 6,95€ toimituskululuokkaan kuuluvat suurin osa tuotteistamme.
Painavat, pitkät ja erilliskäsittelyä vaativien tuotteiden postikulut alkaen 10,95 €.

Ethän valitse pakettiautomaattia toimituspaikaksi akvaarioille, eivät mahdu automaattiin. Toimitukset max 70 litran altaille ja max 45cm terraarioille.

Mikäli tilaus on pienikokoinen, voidaan tilaus myyjän toimesta vaihtaa Pikkupaketiksi, jolloin paketti tulee postilaatikkoon / postiluukkuun saakka.

Posti Kotipaketti
Postin Kotipaketti alkaen hintaan 15€ (ei koske painavia/ erilliskäsittelyä vaativia tuotteita, kuten akvaarioita, kotiloita, rapuja, kivipaketteja, terraarioita, hiekkoja, soraa ja soileja eikä loisteputkia) riippumatta tilauksen summasta. Akvaariot, terraariot jne. alkaen 20€.

Toimitukset max 70 litran altaille ja max 45cm terraarioille.

HUOM!

Emme toimita pakasteita, kaloja, kylmäsäilytystä vaativia ruokia, yli 45cm kokoisia terraarioita, eikä yli 60 litraisia akvaarioita Postilla eikä matkahuollolla. Näissä nouto tai kotiinkuljetus meidän toimesta.

Emme toimita paketteja Ahvenanmaalle.

Vain yksi (1kpl) akvaario tai terraario per tilaus. Mikäli olet kiinnostunut tilaamaan useampi akvaarioita tai terraarioita samalla kertaa, niin ota yhteyttä info@akvaariotarvike.fi

Kylmällä säällä (vuorokauden lämpötila käy alle 10C ) emme toimita kotiloita postin kautta. Vain nouto.
Kotilot tarvitsevat lähetykseen myös kylmälaukun, paitsi kesällä lämpötilojen pysyessä yli 15 astetta (Huom. yölämpötila). Emme toimita kotiloita ilman styroksilaatikkoa, jos ilmat ovat viileät.

Kasveille riittää lämpöpakkaus. Kovilla pakkasilla ( yli -10) emme toimita kasveja laisinkaan, vaan odotellaan parempia kelejä.

Asiakkaan tehtävä on itse tarkkailla oman alueensa lämpötiloja ja pakkasia.
Emme vastaa kasvien kunnosta, jos lämpöpakkausta ei ole ostettu kasvilähetyksiin ja vuorokauden alin lämpötila käy alle 0 asteessa tai jos pakkanen menee yli -10 astetta, vaikka lämpöpakkaus on ostettu lähetykseen.
Emme vastaa kasvien kunnosta, jos pakettia ei ole noudettu saapumispäivänä postista.
Emme vastaa kasveista jotka tilattu Postin kotipakettina, koska kotijakelu lisää kasvien aikaa Postin hallussa 1-3 vrk:lla.

Huomaathan että talvikaudella kasvit saattavat olla viileitä kun saapuvat, eli anna niiden olla huoneenlämmössä noin 3h ennen käsittelyä tai altaaseen laittoa. Huuhtele kasvit ennen altaaseen laittoa.

Reklamaatiot rikkinäisistä tuotteista on tehtävä samana päivänä kun paketti on saapunut, muuten Posti tai me emme voi tietää onko tuote mennyt myöhemmin asiakkaalla rikki vai kuljetuksessa.
Kaikki tilausta koskevat reklaamaatiot on tehtävä 14 vrk kuluttua paketin saapumisesta.

Takuuasioissa ota yhteyttä info@akvaariotarvike.fi

Tilaamalla hyväksyt toimitusehdot.

Nouto

Nouto varastolta Raisiosta myymälän aukioloaikojen aikana veloituksetta, osoitteesta Poikkitie 3, 21220 Raisio.

Maksetut tilaukset noudettava 14 vuorokauden kuluessa tilauksesta.
Maksu noudettaessa tilaukset noudettava 7 vrk kuluessa tilauksesta.
Tuotteet vapautuu tämän jälkeen muiden ostettaviksi.

Kotiinkuljetus
Turku, Raisio, Kanta-Naantali: 15€

Aura, Kaarina, Lieto, Masku, Nousiainen, Rusko, Poikko, Rymättylä, Röölä, Merimasku, Livonsaari, Velkua: 20€

Kuljetamme myös kauemmaksi. Kysy hintaa vaikka sähköpostitse.

Olethan yhteydessä info@akvaariotarvike.fi niin sovimme ajan jolloin tuotteet toimitetaan.

HUOM! Max. 45cm terraariot ja 70 litran akvaariot voimme toimittaa postin kautta erilliskäsiteltävänä, isoimmissa on vaihtoehtoina vain nouto tai kotiinkuljetus meidän toimesta.

Pyrimme omalla toiminnallamme tukemaan kestävää kehitystä käyttämällä kierrätettyjä pakkausmateriaaleja mahdollisuuksien mukaan ja kuljetukset hoidetaan pääsääntöisesti hybridillä.

Toimitusaika

Varastossa olevat tuotteet toimitamme postin tai muun kuljetysyrityksen kuljetettavaksi 0-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta, useimmiten jo samana tai seuraavana päivänä siirtyneestä maksusuorituksesta.

Kasveja ja kotiloita sisältävät tilaukset toimitamme maanantaisin, tiistaisin ja keskiviikkoisin, jotta kasvit eivät jää viikonlopun yli kuljetusliikkeen haltuun. Kasveja sisältävät tilaukset kannattaa noutaa viipymättä. Näin varmistat kasvien hyvinvoinnin.

Nouto ja kotiinkuljetus sovitaan asiakkaan kanssa erikseen ja toimitukset pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti.

Tilaustuotteet ja jälkitoimitustuotteet saamme yleensä 7-14 päivän kuluessa. Mikäli maksettua tilaustuotetta ei saada toimitettua, on sekä myyjällä että asiakkaalla oikeus perua kauppa 30 päivän jälkeen.
Tilaustuotteissa ennakkomaksu.

Mikäli tilaus sisältää tilaustuotteita/jälkitoimitettavia tuotteita, toimitetaan kaikki tuotteet samalla kertaa, kun tuotteet ovat saapuneet. Myyjällä on oikeus myös toimittaa ne erikseen. Ethän valitse eläviä tuotteita tilaustuotteiden/jälkitoimitettavien tuotteiden kanssa samaan ostoskoriin, niiden myyntikunto odotusaikana ei välttämättä pysy priimana.

Lähetyksen noutamatta jättäminen

Kuluttajansuojalaki 5. luku 25.§ ja 26.§ mukaisesti postitilauksen noutamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen asiakaspalautus.

Noutamatta jättämisen seurauksena veloitamme todelliset edestakaiset toimituskulut, pakkauskulut ja käsittelymaksun. Paketin paino 0-5 kg veloitamme noutamattomasta paketista 20€, 6-20kg paketista 30€, 21- 100kg paketista 40€.

Jos paketti sisältää eläviä (kasveja, kotiloita) niistä emme palautusta tee, koska eivät ole enään myyntikuntoisia.

Posti säilyttää pakettia seitsemän vuorokautta siitä, kun paketti on saapunut noutopisteeseen. Paketista tulee saapumisilmoitus Postilta sähköpostilla, että tekstiviestillä antamiesi tietojen mukaan.

Mikäli maksettua noutotilausta ei ole noudettu 14 päivän kuluessa tilauksesta, katsotaan kauppa peruuntuneeksi.
Maksamattomat 7 vrk kuluessa.

Maksetut tilaustuotteet on noudettava kahden viikon kuluessa tuotteen saapumisesta. Mikäli tuotteen nouto tai kotiinkuljetus ei onnistu asiakkaasta johtuvista syistä kahden viikon sisällä tuotteen saapumisesta meille, on myyjällä oikeus veloittaa tuotteen säilytyksestä säilytysmaksua 10€ alkavalta viikolta.

Vaihto- ja palautusehdot ja Takuu

Nettikaupasta tehdyt tilaukset: sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Palautuksen kulut maksaa palauttaja, nykyisen lainsäädännön mukaisesti.
Vaihdon yhteydessä asiakas maksaa palautuksen ja uudelleen lähettämisen.
Avaa paketti sen saapumispäivänä.

Kasveihin, eläviin ja pakasteisiin ei sovelleta 14 vuorokauden palautusoikeutta, koska ne ovat helposti pilaantuvia tuotteita.

Emme vastaa kuljetuksessa jäätyneistä elävistä tuotteista, jos tilaukseen ei ole ostettu lämpöpussia. Lämpöpussia kannattaa käyttää vasta kun lämpötilat menevät alle 0 °C alle. Pakkasraja eläville on -10 °C (kasvit). Asiakkaan vastuulla on huolehtia siitä ettei vastaanottajan päässä pakkaset mene yli -10 asteen eli tarkistathan säätiedotuksesta alkuviikon lämpötilat.

Kasvit on haettava samana päivänä postista kun ne ovat saapuneet. Mikäli asiakas hakee kasvit vasta seuraavana päivänä tai myöhemmin, emme vastaa mahdollisista vaurioista kasveissa. Jos jostain syystä kasvit ovat paleltuneet matkalla reklamaatio on tehtävä välittömästi paketin avaamisen jälkeen, tai emme hyvitä tuotteita, sillä emme voi tietää miten kasveja on käsitelty paketin vastaanottamisen jälkeen. Joitakin lehtiä voi matkalla irrota tai vaurioitua tms tämä on normaalia hentolehtisillä kasveilla, eli ei oikeuta reklamaatioon. Kasvit ovat ilmakasvatettuja ja saattavat tästä syystä sulattaa tai irroittaa joitakin lehtiään tai niissä saattaa esiintyä muita muutoksia. Tämä on normaalia.

Huomaathan että talvikaudella kasvit saattavat olla viileitä kun saapuvat, eli anna niiden olla huoneenlämmössä noin 3h ennen käsittelyä tai altaaseen laittoa.

Kasvien kuvat ovat esimerkkikuvia – toimitettu tuote voi poiketa koon ja ulkonäön suhteen. Kasveista tehtävä reklamaatio heti noutopäivänä.

Pakasteita emme lähetä, niissä vai nouto.

Vaihto- ja palautusasioissa ota yhteyttä info@akvaariotarvike.fi ja olemme yhteydessä sinuun.

Joillain tuotteillamme on valmistajan myöntämä takuu, josta ilmoitetaan tuotteen tiedoissa. Takuu kattaa asiakkaasta riippumattomat tuotteeseen tulevat viat. Takuu ei korvaa käyttövirheistä tai asiakkaan itse aiheuttamista vioista tuotteelle tai muulle ympäristölle aiheutuvaa vahinkoa. Takuu ei myöskään korvaa normaalia kulumista, kuten valaisimen loisteputkia, suodattimen roottoria tai akselia, suodatinpatruunoita, imukuppeja tms.

Useimmat maahantuojat vaativat, että viallinen tuote on tarkistettu vialliseksi myyjän toimesta ja että rikkinäinen tuote palautetaan heille myyjän toimesta. Tämä tarkoittaa sitä että tuote pitää lähettää myyjäliikkeeseen tarkistettavaksi, ja jos tuote todetaan vialliseksi asiakkalle lähetetään uusi tai tuote korjattuna.

Vianetsinnästä voi takuuaikana laskuttaa, jos asiakas on toimittanut laitteen takuukorjaukseen selvästi turhaan. Tällainen syy voi olla esim. se, että kyse on asiakkaan itse aiheuttamasta viasta tai käyttövirheestä ja tämä olisi pitänyt asiakkaan itsekin ymmärtää.

Tuotekuvat eivät välttämättä vastaa todellisen tuotteen ulkonäköä, vaan eroavaisuuksia saattaa löytyä. Esimerkiksi koriste-esineet ovat yksilöitä, jonka ulkonäköön vaikuttavat monet asiat. Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheisiin kuvissa ja tuotekuvauksissa, sekä oikeuden muutoksiin tuotetietojen ja hintojen osalta ilman erillistä ilmoitusta.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille.

Jos paketti tai tuote on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle tai meille. Älä poista rikkoutunutta tuotetta pakkauksesta tai myyntipakkauksesta, vaan ota kuvat pakkauksesta ja tuotteesta pakkauksen sisällä. Mikäli tuote on nostettu ulos pakkauksesta, emme voi tietää onko tuote vioittunut kuljetuksen aikana vai vasta jälkikäteen. Emme voi korvata tuotevahinkoja, mikäli kuvat on otettu jälkikäteen. Mikäli vahinkoilmoitus tehdään jälkikäteen emme voi tietää onko vahinko tapahtunut kuljetuksessa vai asiakkaalla.

Akvaariot:
Avaa akvaarion sisältämä paketti jo Postissa, ja tarkista tuote, että mahdollinen kuljetusvaurio saadaan kuljetusyhtiön vastuulle.

Mikäli otat vastaan vaurioituneen tuotteen ja ilmoitat asiasta vasta jälkikäteen, on todennäköistä, että kuljetusyhtiö ei korvaa kuljetuksessa hajonnutta tai vaurioitunutta tuotetta, vaan se katsotaan, että se on itse aiheutettu. Sama koskee myös kotiinkuljetusta, eli tarkista paketti kuljettajan kanssa, ja todettuasi sen olevan kunnossa vastaanotat tuotteen.

Jälkeenpäin ilmoitetut vauriot katsotaan, että ne on tullut asiakkaan omassa käytössä.

Dennerle lupaa altaidensa olevan kestäviä ja vesitiiviitä. Altaat voivat sisältää pieniä kauneusvirheitä valmistuksesta tai kuljetuksesta johtuen. Myös muiden valmistajien altaissa voi olla kauneusvirheitä, jotka eivät vaikuta altaan käyttöön tai kestävyyteen.

Palautuksen kulut maksaa palauttaja, nykyisen lainsäädännön mukaisesti.

Laita palautuksen mukaan kopio alkuperäisestä tilauksesta, yhteystietosi sekä tilinumerosi.

Palautuksen jälkeen toteamme palautettavien tuotteiden kunnon ja palautusoikeuden. 

Yleinen palautusoikeus ei koske erikseen asiakkaalle tilattuja tai valmistettuja tuotteita.

Kun tilaus on lähtenyt valmistajalle tai tukkuun, ja on sieltä jo tulossa tai valmistus on aloitettu, peruutus ja palautusoikeutta ei enää ole. Takuu ja valmistusvirheissä on normaalit käytännöt.
Tilaustuotteet on noudettava viimeistään kahden viikon kuluessa tuotteen saapumisesta.

Tilaustuotteissa on käytössä ennakkomaksu. Mikäli tuotetta ei saada toimitettua, ennakkomaksu palautetaan täysimääräisesti. Noutamatta jätetyistä tilaustuotteista ennakkomaksusta pidätetään myyjälle aiheutuneet kulut.

Riitatilanteet

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Haapalan Akvaariotarviketta vastaan joko Haapalan Akvaariotarvikkeen kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Haapalan Akvaariotarvikkeen kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.