Tilaus- ja toimitusehdot

Toimitusehdot

Päivitetty 14.1.2021

Verkkokauppa

Haapalan Akvaariotarvike (y-tunnus 2964578-5) myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Yhteystiedot: email: info@akvaariotarvike.fi, puh: 0456347063

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Checkout

Checkout Finland on sinulle turvallinen maksutapa. Heillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä ja Checkout Finland Oy on osa OP-ryhmää.

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Checkout Finland Oy maksun saajana.

Pankkimaksut
Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Lasku- ja osamaksupalvelut
Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoaa OP.
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

OP:n lasku- ja osamaksutavan kuluttajaehdot näet tästä.

Checkout -palvelun maksuehdot.

Muut maksutavat

Pankkisiirto, SEPA-maksu
Maksa suoraan kaupan pankkitilille. Kirjoita viestikenttään tilauksen numero. Tuotteita ei lähetetä ennen kuin suoritus näkyy tilillämme. Mikäli suoritusta ei näy tilillämme 7 vuorokauden kuluessa tilauksen jättämisestä, tilaus raukeaa.

Maksu noudettaessa
Voit maksaa tilauksesi noudettaessa korttimaksulla, MobilePaylla tai käteisellä. Tuotteet varataan asiakkaalle 7 vuorokaudeksi.

Klarna

Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet
Voit maksaa tilauksen minkä tahansa suomalaisen pankin verkkomaksupainikkeen kautta. Kun käytössäsi on oman pankkisi antamat käyttäjätunnukset ja olet maksamassa nettiostoksiasi, siirryt verkkokauppamme sivuilta hetkeksi omaan pankkiisi ja maksat valitsemasi tuotteet suoraan omalta tililtäsi. Maksunsaajana näkyy Klarna, joka huolehtii verkkokauppamme maksujenvälityksestä.

Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)
Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisesta verkkokaupassamme huolehtii Klarna. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Klarnan tietojärjestelmiin.

Tilaustuotteista perimme ennakkomaksun joka sovitaan tapauskohtaisesti.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat ja -kulut

Posti

Postipaketti
Toimituskulut alk. 6,95€.
Halvimpaan 6,95€ toimituskululuokkaan kuuluvat suurin osa tuotteistamme.
Painavat ja erilliskäsittelyä vaativien tuotteiden postikulut alkaen 9,95 €.

Ethän valitse pakettiautomaattia toimituspaikaksi akvaarioille, eivät mahdu automaattiin. Toimitukset max 60 litran altaille ja max 45cm terraarioille.

Posti Kotipaketti
Postin Kotipaketti alkaen hintaan 15€ (ei koske painavia/ erilliskäsittelyä vaativia tuotteita, kuten akvaarioita, kotiloita, rapuja, kivipaketteja, terraarioita, hiekkoja, soraa ja soileja eikä loisteputkia) riippumatta tilauksen summasta. Akvaariot, terraariot jne. alkaen 20€.

Toimitukset max 60 litran altaille ja max 45cm terraarioille.

Matkahuolto

Matkahuolto: Kotijakelu
Kotijakelu alkaen hintaan 15,50€ (ei koske painavia/erilliskäsittelyä vaativia tuotteita kuten akvaarioita, rapuja, kivipaketteja, kotiloita, terraarioita, hiekkoja, soraa ja soileja eikä loisteputkia) riippumatta tilauksen summasta ja painosta.
Akvaarioiden ja terraarioiden kotijakelu alkaen 19,90€, sisältää varovasti kuljetettavan- lisäpalvelun. Vastaanottajalle ilmoitetaan saapuvasta paketista tekstiviestillä jakeluajan sopimiseksi. Suosittelemme tätä vaihtoehtoa isompiin nanoihin. Toimitukset max 60 litran altaille ja max 45cm terraarioille.

Matkahuolto: Bussipaketti
Bussipaketti alkaen hintaan 7,50€ (ei koske painavia/erilliskäsittelyä vaativia tuotteita kuten akvaarioita, terraarioita, rapuja, kivipaketteja, kotiloita, hiekkoja, soraa ja soileja eikä loisteputkia) riippumatta tilauksen summasta. Akvaarioiden ja terraaroiden ja muiden painavien/erilliskäsittelyä vaativien tuotteiden bussipaketti alkaen 10,95€. Helpolla särkyvissä tuotteissa kuten akvaarioissa hinta sisältää varovasti kuljetettavan- lisäpalvelun. Max 60 litran altaille ja max 45cm terraarioille.

HUOM!

Emme toimita pakasteita, kaloja, kylmäsäilytystä vaativia ruokia, yli 45cm kokoisia terraarioita, eikä yli 60 litraisia akvaarioita Postilla eikä matkahuollolla. Näissä nouto tai kotiinkuljetus.

Kylmällä säällä (vuorokauden lämpötila käy alle 5C ) emme toimita kotiloita postin tai matkahuollon kautta ilman että valitset ostoskoriin styroksilaatikon/kylmälaukun. Kasveille riittää lämpöpakkaus, mutta suosittelemme kylmälaukkua. Kovilla pakkasilla ( yli -10) emme toimita kotiloita tai kasveja laisinkaan, vaan odotellaan parempia kelejä. Asiakkaan tehtävä on itse tarkkailla oman alueensa pakkasia, emme vastaa matkalla jäätyneistä kasveista, jos pakkaset vastaanottajan päässä menevät yli -10 asteen.

Huomaathan että talvikaudella kasvit saattavat olla viileitä kun saapuvat, eli anna niiden olla huoneenlämmössä noin 3h ennen käsittelyä tai altaaseen laittoa.


Nouto

Nouto varastolta Raisiosta veloituksetta, osoitteesta Kuukkelikuja 2, 21210 Raisio. Olethan yhteydessä info@akvaariotarvike.fi niin sovimme ajan jolloin tuotteet voi noutaa. Tuotteet noudettava 14 vuorokauden kuluessa tilauksesta.

Kotiinkuljetus
Turku, Raisio, Kanta-Naantali: 10€

Aura, Kaarina, Lieto, Masku, Nousiainen, Rusko, Poikko, Rymättylä, Röölä, Merimasku, Livonsaari, Velkua: 20€

Kuljetamme myös kauemmaksi, esim. Tampereelle 40€ hintaan, Saloon hintaan 30€. Kysy hintaa vaikka sähköpostitse.

Olethan yhteydessä info@akvaariotarvike.fi niin sovimme ajan jolloin tuotteet toimitetaan.

HUOM! Max. 45cm terraariot ja 60 litran akvaariot voimme toimittaa postin tai matkahuollon kautta erilliskäsiteltävänä, isoimmissa on vaihtoehtoina vain nouto tai kotiinkuljetus meidän toimesta.

Pyrimme omalla toiminnallamme tukemaan kestävää kehitystä käyttämällä kierrätettyjä pakkausmateriaaleja mahdollisuuksien mukaan ja kuljetukset hoidetaan pääsääntöisesti hybridillä.

Toimitusaika

Varastossa olevat tuotteet toimitamme postin tai muun kuljetysyrityksen kuljetettavaksi 0-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta, useimmiten jo samana tai seuraavana päivänä siirtyneestä maksusuorituksesta.

Kasveja sisältävät tilaukset toimitamme maanantaisin ja tiistaisin, jotta kasvit eivät jää viikonlopun yli kuljetusliikkeen haltuun. Kasveja sisältävät tilaukset kannattaa noutaa viipymättä. Näin varmistat kasvien hyvinvoinnin.

Nouto ja kotiinkuljetus sovitaan asiakkaan kanssa erikseen ja toimitukset pyritään hoitamaan mahdollisimman nopeasti.

Tilaustuotteet saamme yleensä 7-14 päivän kuluessa. Mikäli maksettua tilaustuotetta ei saada toimitettua, on sekä myyjällä että asiakkaalla oikeus perua kauppa 30 päivän jälkeen. Mikäli tilaus sisältää tilaustuotteita, toimitetaan kaikki tuotteet samalla kertaa, kun tilaustuotteet ovat saapuneet.

Lähetyksen noutamatta jättäminen

Kuluttajansuojalaki 5. luku 25.§ ja 26.§ mukaisesti postitilauksen noutamatta jättäminen ei ole kuluttajansuojalain mukainen asiakaspalautus. Noutamatta jättämisen seurauksena veloitamme todelliset edestakaiset toimituskulut. Posti säilyttää pakettia seitsemän vuorokautta siitä, kun paketti on saapunut noutopisteeseen. Paketista tulee saapumisilmoitus Postilta sähköpostilla, että tekstiviestillä antamiesi tietojen mukaan.

Mikäli noutotilausta ei ole noudettu 14 päivän kuluessa tilauksesta, katsotaan kauppa peruuntuneeksi.

Tilaustuotteet on noudettava kahden viikon kuluessa tuotteen saapumisesta. Mikäli tuotteen nouto tai kotiinkuljetus ei onnistu asiakkaasta johtuvista syistä kahden viikon sisällä tuotteen valmistumisesta, on myyjällä oikeus veloittaa tuotteen säilytyksestä säilytysmaksua 10€ alkavalta viikolta.

Vaihto- ja palautusehdot ja Takuu

Nettikaupasta tehdyt tilaukset: sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.

Kasveihin, eläviin ja pakasteisiin ei sovelleta 14 vuorokauden palautusoikeutta, koska ne ovat helposti pilaantuvia tuotteita.

Emme vastaa kuljetuksessa jäätyneistä elävistä tuotteista, jos tilaukseen ei ole lisätty kylmälaukkua. Kasveille tulee valita lämpöpakkaus tai kylmälaukku. Huomaathan siis tilata kylmälaukun kun päivälämpötilat laskevat 5°C alle. Lämpöpussia kannattaa käyttää vasta kun lämpötilat menevät alle 0 °C alle. Pakkasraja eläville on -10 °C (kasvit, kotilot). Asiakkaan vastuulla on huolehtia siitä ettei vastaanottajan päässä pakkaset mene yli -10 asteen eli tarkistathan säätiedotuksesta alkuviikon lämpötilat.

Kasvit on haettava samana päivänä postista kun ne ovat saapuneet. Mikäli asiakas hakee kasvit vasta seuraavana päivänä tai myöhemmin, emme vastaa mahdollisista vaurioista kasveissa. Jos jostain syystä kasvit ovat paleltuneet matkalla reklamaatio on tehtävä välittömästi paketin avaamisen jälkeen, tai emme hyvitä tuotteita, sillä emme voi tietää miten kasveja on käsitelty paketin vastaanottamisen jälkeen. Joitakin lehtiä voi matkalla irrota tai vaurioitua tms tämä on normaalia hentolehtisillä kasveilla, eli ei oikeuta reklamaatioon. Kasvit ovat ilmakasvatettuja ja saattavat tästä syystä sulattaa tai irroittaa joitakin lehtiään tai niissä saattaa esiintyä muita muutoksia. Tämä on normaalia.

Huomaathan että talvikaudella kasvit saattavat olla viileitä kun saapuvat, eli anna niiden olla huoneenlämmössä noin 3h ennen käsittelyä tai altaaseen laittoa.

Kasvien kuvat ovat esimerkkikuvia – toimitettu tuote voi poiketa koon ja ulkonäön suhteen. Kasveista tehtävä reklamaatio heti noutopäivänä.

Pakasteita emme lähetä, niissä vai nouto.

Vaihto- ja palautusasioissa ota yhteyttä info@akvaariotarvike.fi ja olemme yhteydessä sinuun

Joillain tuotteillamme on valmistajan myöntämä takuu, josta ilmoitetaan tuotteen tiedoissa. Takuu kattaa asiakkaasta riippumattomat tuotteeseen tulevat viat. Takuu ei korvaa käyttövirheistä tai asiakkaan itse aiheuttamista vioista tuotteelle tai muulle ympäristölle aiheutuvaa vahinkoa. Takuu ei myöskään korvaa normaalia kulumista, kuten valaisimen loisteputkia, suodattimen roottoria tai akselia, suodatinpatruunoita, imukuppeja tms.

Tuotekuvat eivät välttämättä vastaa todellisen tuotteen ulkonäköä, vaan eroavaisuuksia saattaa löytyä. Esimerkiksi koriste-esineet ovat yksilöitä, jonka ulkonäköön vaikuttavat monet asiat. Pidätämme oikeuden mahdollisiin virheisiin kuvissa ja tuotekuvauksissa, sekä oikeuden muutoksiin tuotetietojen ja hintojen osalta ilman erillistä ilmoitusta.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille.

Jos paketti tai tuote on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle. Älä poista rikkoutunutta tuotetta pakkauksesta tai myyntipakkauksesta, vaan ota kuvat pakkauksesta ja tuotteesta pakkauksen sisällä. Mikäli tuote on nostettu ulos pakkauksesta, emme voi tietää onko tuote vioittunut kuljetuksen aikana vai vasta jälkikäteen. Emme voi korvata tuotevahinkoja, mikäli kuvat on otettu jälkikäteen.

Akvaariot:
Avaa akvaarion sisältämä paketti jo Postissa, ja tarkista tuote, että mahdollinen kuljetusvaurio saadaan kuljetusyhtiön vastuulle. Mikäli otat vastaan vaurioituneen tuotteen ja ilmoitat asiasta vasta jälkikäteen, on todennäköistä, että kuljetusyhtiö ei korvaa kuljetuksessa hajonnutta tai vaurioitunutta tuotetta, vaan se katsotaan, että se on itse aiheutettu. Sama koskee myös kotiinkuljetusta, eli tarkista akvaario kuljettajan kanssa, ja todettuasi sen olevan kunnossa vastaanotat tuotteen. Tämän jälkeen ilmoitetut vauriot katsotaan, että ne on tullut asiakkaan omassa käytössä.

Dennerle lupaa altaidensa olevan kestäviä ja vesitiiviitä. Altaat voivat sisältää pieniä kauneusvirheitä valmistuksesta tai kuljetuksesta johtuen. Myös muiden valmistajien altaissa voi olla kauneusvirheitä, jotka eivät vaikuta altaan käyttöön tai kestävyyteen.

Palautuksen kulut maksaa palauttaja, nykyisen lainsäädännön mukaisesti.
Vaihdon yhteydessä asiakas maksaa todelliset postikulut.

Laita palautuksen mukaan kopio alkuperäisestä tilauksesta, yhteystietosi sekä tilinumerosi.

Palautuksen jälkeen toteamme palautettavien tuotteiden kunnon ja palautusoikeuden. 

Yleinen palautusoikeus ei koske erikseen asiakkaalle tilattuja tai valmistettuja tuotteita.

Kun tilaus on lähtenyt valmistajalle, ja on sieltä jo tulossa tai valmistus on aloitettu, peruutus ja palautusoikeutta ei enää ole. Takuu ja valmistusvirheissä on normaalit käytännöt.
Tilaustuotteet on noudettava viimeistään kahden viikon kuluessa tuotteen saapumisesta.

Tilaustuotteissa on käytössä ennakkomaksu. Mikäli tuotetta ei saada toimitettua, ennakkomaksu palautetaan täysimääräisesti. Noutamatta jätetyistä tilaustuotteista ennakkomaksusta pidätetään myyjälle aiheutuneet kulut.

Riitatilanteet

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Haapalan Akvaariotarviketta vastaan joko Haapalan Akvaariotarvikkeen kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Haapalan Akvaariotarvikkeen kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.